Η δυσανεξία σε τρόφιμα είναι η δυσκολία στην πέψη συγκεκριμένων τροφών και μια δυσάρεστη φυσική αντίδραση σε αυτά.

Προκαλεί συμπτώματα, όπως φούσκωμα και πόνο στο στομάχι, τα οποία συνήθως έρχονται λίγες ώρες μετά την κατανάλωση του φαγητού.

Ο αριθμός των ατόμων που πιστεύουν ότι έχουν δυσανεξία σε τρόφιμα έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, αλλά είναι δύσκολο να γνωρίζουμε πόσοι επηρεάζονται πραγματικά. Πολλοί υποθέτουν ότι έχουν διατροφική δυσανεξία όταν η αληθινή αιτία των συμπτωμάτων τους είναι κάτι άλλο.

Ποια είναι τα συμπτώματα ;
Σε γενικές γραμμές, τα άτομα που έχουν δυσανεξία σε τρόφιμα τείνουν να παρουσιάζουν:

• πόνο στην κοιλιά, φούσκωμα και / ή διάρροια
  • ή δερματικά εξανθήματα και κνησμό
Δυσανεξία τροφών και ενόχληση στο στομάχι

Απαραίτητη είναι η διαφορική διάγνωση κοιλιακού άλγους, μετεωρισμού και διαρροιών από:

• Kαρκίνο παχέος εντέρου
  • Λέμφωμα εντέρου
  • Υπερθυρεοειδισμό
  • Μεταβολικές νόσοι (Σακχαρώδης διαβήτης, ηλεκτρολυτικές διαταραχές)
  • Λήψη φαρμάκων
  • Ιδιοπαθής φλεγμονώδη νόσο του εντέρου
  • Κολίτιδες (ισχαιμική, κολλαγονική, ηωσινοφιλική)
  • Εντερικές στενώσεις μη κακοήθους αιτιολογίας

Στις δυσανεξίες τροφών τα συμπτώματα συνήθως έρχονται λίγες ώρες ως και δύο μέρες μετά το φαγητό.

Μπορεί να είναι δύσκολο να γνωρίζετε με βεβαιότητα αν έχετε δυσανεξία σε τρόφιμα, καθώς αυτά είναι πολύ γενικά συμπτώματα, τυπικά για πολλές άλλες καταστάσεις.

Μια έρευνα ορόσημο, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο διάσημο βρετανικό ιατρικό περιοδικό Gut, το οποίο διαπίστωσε ότι η εξάλειψη των τροφίμων που εντοπίστηκαν με δοκιμασίες καθυστερημένης αλλεργίας στα τρόφιμα (αντισώματα IgG) είχε ως αποτέλεσμα δραματικές βελτιώσεις στα συμπτώματα ΣΕΕ (σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου). Ένα άλλο άρθρο, ένα άρθρο στο American Journal of Gastroenterology , δήλωσε σαφώς ότι πρέπει να λάβουμε υπόψη και να αναγνωρίσουμε τον ρόλο των δυσανεξιών και της φλεγμονής από τα τρόφιμα στο ΣΕΕ.

Πέρα από το τεστ δυσανεξίας τροφών με τα αντισώματα IgG4 μπορείτε να δοκιμάσετε την δίαιτα εξάλειψης:
Μόλις έχετε μια ιδέα ποια τρόφιμα μπορεί να προκαλούν τα συμπτώματά σας, μπορείτε να δοκιμάσετε να τα αποκλείσετε από τη διατροφή σας κάθε φορά και παρατηρώντας το αποτέλεσμα που αυτό έχει.
Δοκιμάστε να κόψετε το ύποπτο τρόφιμο από τη διατροφή σας για δύο έως έξι εβδομάδες και να δείτε εάν τα συμπτώματά σας βελτιώνονται, επανεισάγετε την τροφή για να δείτε εάν τα συμπτώματα επιστρέφουν – μπορεί να διαπιστώσετε ότι μπορείτε να ανεχτείτε ένα συγκεκριμένο επίπεδο και έχετε μόνο συμπτώματα εάν έχετε περισσότερο από αυτό.

Αυτά είναι εξαιρετικά νέα για πολλούς ασθενείς με ΣΕΕ. Όμως, δυστυχώς, δεν έχουν το ίδιο πρόβλημα όλοι οι ασθενείς με την ίδια διάγνωση. Υπάρχουν περισσότεροι από ένας παράγοντες που οδηγούν στο ΣΕΕ.

Το μικροβιακό οικοσύστημα στο έντερο πρέπει να είναι υγιές για να είστε υγιείς. Όταν τα βακτήρια του εντέρου σας είναι εκτός ισορροπίας – όταν έχετε πάρα πολλά παθογόνα βακτήρια και δεν έχετε αρκετά υγιή βακτήρια – σας κάνει να αρρωστήσετε. Έχετε περίπου 1,4 κιλά βακτηρίων – 500 είδη – στο έντερο. Μεταξύ όλων αυτών των βακτηρίων του εντέρου, υπάρχουν καλοί τύποι, κακοί τύποι και ΠΟΛΥ κακοί.

Εάν οι κακοί υπερτερούν – ή εάν μετακινούνται σε περιοχές που δεν πρέπει (όπως το λεπτό έντερο που είναι συνήθως αποστειρωμένο) – μπορούν να ξεκινήσουν να ζυμώσουν τα τρόφιμα που αφομοιώσατε, ιδιαίτερα τα τρόφιμα με ζάχαρη ή άμυλο.

Αυτό ονομάζεται Σύνδρομο Υπερανάπτυξης Βακτηρίων του Εντέρου και είναι μια σημαντική αιτία του ΣΕΕ (σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου).

Το κύριο σύμπτωμα που προκαλεί είναι ο φούσκωμα ή η αίσθηση πληρότητας μετά τα γεύματα. Τι προκαλεί αυτό το φούσκωμα; Η υπερπαραγωγή αέρα από τα βακτήρια!

Η βακτηριακή υπερανάπτυξη του μικρού εντέρου μπορεί να διαγνωστεί από μια δοκιμασία αναπνοής, η οποία μετρά την παραγωγή αέρα από τα βακτήρια ή από μια εξέταση ούρων που μετρά τα παραπροϊόντα των βακτηρίων μετά την απορρόφησή τους.

Η βακτηριακή υπερανάπτυξη είναι ένα πραγματικό σύνδρομο και περιγράφηκε πρόσφατα σε ένα έγγραφο ανασκόπησης που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης. Η κατάσταση μπορεί να αντιμετωπιστεί. Στην πραγματικότητα, ένα σημαντικό έγγραφο που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στα Annals of Internal Medicine, το οποίο έδειξε ότι ένα μη απορροφήσιμο αντιβιοτικό που ονομάζεται rifaximin για 10 ημέρες, οδήγησε σε μια δραματική βελτίωση στα φουσκώματα και τα συνολικά συμπτώματα του ΣΕΕ με εκκαθάριση της υπερανάπτυξης των βακτηρίων.

Έτσι, η έρευνα μας λέει ότι αυτές είναι οι δύο κύριες αιτίες του ευερέθιστου εντέρου – τροφικές δυσανεξίες και υπερβολική ανάπτυξη βακτηρίων στο λεπτό έντερο – αλλά μπορεί να υπάρχουν και άλλες, συμπεριλαμβανομένης έλλειψης πεπτικών ενζύμων, παρασίτων που ζουν στο έντερο, ψευδαργύρου ή μαγνησίου , τοξικότητα βαρέων μετάλλων και πολλά άλλα.

Και γι ‘αυτό ακριβώς είναι τόσο σημαντικό να εξατομικεύουμε τη θεραπεία με βάση τις μοναδικές συνθήκες που υπάρχουν για κάθε άτομο που πάσχει από ΣΕΕ – η λύση σίγουρα δεν είναι ίδια για όλους. Αλλά λύσεις μπορούν να βρεθούν αν κοιτάξουμε προσεκτικά τις υποκείμενες αιτίες και τις αντιμετωπίζουμε.

Για περισσότερες πληροφορίες ή ραντεβού με τον ιατρό, επικοινωνήστε με το ιατρείο μας, εδώ