You are currently viewing Τα συμπληρώματα βιταμίνης D θα μπορούσαν να μειώσουν τα συμπτώματα του Συνδρόμου Ευερέθιστου Εντέρου

Τα συμπληρώματα βιταμίνης D θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση των συμπτωμάτων του σύνδρομου ευερέθιστου εντέρου (ΣΕΕ), σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Sheffield.

Οι επιστήμονες από το Τμήμα Ογκολογίας και Μεταβολισμού του Πανεπιστημίου εξέτασαν και ολοκλήρωσαν όλες τις διαθέσιμες έρευνες για τη βιταμίνη D και την IBS – μια κατάσταση που πλήττει δύο στα 10 άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η μελέτη έδειξε υψηλό επιπολασμό ανεπάρκειας βιταμίνης D σε ασθενείς με IBS – ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους.

Η ομάδα του Sheffield αξιολόγησε επίσης τα πιθανά οφέλη των συμπληρωμάτων βιταμίνης D στα συμπτώματα IBS. Ενώ πιστεύουν ότι πρέπει να διεξαχθούν περισσότερες έρευνες, τα συμπεράσματά τους υποδεικνύουν ότι τα συμπληρώματα μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση των συμπτωμάτων που μπορεί να περιλαμβάνουν κοιλιακό άλγος, φούσκωμα, διάρροια και δυσκοιλιότητα. Η βιταμίνη D αποδείχθηκε ότι έχει το μεγάλο όφελος στην ποιότητα ζωής στο Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Ο κύριος συγγραφέας της μελέτης, Δρ. Bernard Corfe, δήλωσε: “Η μελέτη παρέχει μια εικόνα για την κατάσταση και, κυρίως, έναν νέο τρόπο να προσπαθήσουμε να την διαχειριστούμε.

Είναι φανερό από τα ευρήματα ότι όλοι οι άνθρωποι με ΣΕΕ θα πρέπει να αξιολογήσουν τα επίπεδα βιταμίνης D και η μεγάλη πλειοψηφία τους θα επωφεληθεί από τα συμπληρώματα.

Το ΣΕΕ δεν έχει ακόμη πλήρως κατανοηθεί, επηρεάζει σοβαρά την ποιότητα ζωής των πασχόντων. Το ΣΕΕ είναι μια εξουθενωτική λειτουργική διαταραχή της γαστρεντερικής (GI) οδού. Λίγα είναι γνωστά για το γιατί και πώς αναπτύσσεται η κατάσταση, αν και είναι γνωστό ότι η δίαιτα και το άγχος μπορούν να καταστήσουν τα συμπτώματα χειρότερα.

Τα συμπτώματα συχνά προκαλούν αμηχανία για τους ασθενείς, που σημαίνει ότι πολλοί ζουν με την κατάσταση που δεν έχει διαγνωσθεί.

Το ΣΕΕ αντιπροσωπεύει το 10% των επισκέψεων στις χειρουργικές κλινικές και στον Γενικό Ιατρό και η κατάσταση έχει σημαντική και κλιμακούμενη επιβάρυνση για την κοινωνία ως συνέπεια των χαμένων ημερών εργασίας και του χρόνου που αφιερώνεται σε προγραμματισμένα ραντεβού νοσοκομείων.

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για τη γενική ευεξία, συμπεριλαμβανομένης της υγείας των οστών, της ανοσολογικής λειτουργίας, της ψυχικής υγείας καθώς και της υγείας του εντέρου. Η ανεπάρκεια της βιταμίνης D μπορεί να αποκατασταθεί σχετικά εύκολα με τα συμπληρώματα εάν διαγνωστεί.

Η κατάσταση χαμηλής βιταμίνης D έχει ήδη συσχετιστεί με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου και έχει εμπλακεί σε φλεγμονώδη νόσο του εντέρου.

Η νέα μελέτη δημοσιεύτηκε τον Γενάρη  στην Ευρωπαϊκή Εφημερίδα της Κλινικής Διατροφής.

Συμπέρασμα : Νέα έρευνα βρίσκει υψηλό επιπολασμό ανεπάρκειας βιταμίνης D σε ασθενείς με Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου – ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους.

Journal Reference:

1. Claire E. Williams, Elizabeth A. Williams, Bernard M. Corfe. Vitamin D status in irritable bowel syndrome and the impact of supplementation on symptoms: what do we know and what do we need to know?European Journal of Clinical Nutrition, 2018; DOI: 1038/s41430-017-0064-z

University of Sheffield. “Vitamin D supplements could ease painful IBS symptoms.” ScienceDaily. ScienceDaily, 25 January 2018. <www.sciencedaily.com/releases/2018/01/180125110806.htm>.

Κωνσταντίνος Νικητίδης  MD